Generösare människor får man leta efter...

Imorse när vi klev på tåget till skolan så hade jag en väska och Jim en kasse med jeans, mitt smink , min plattång och Jims spel...sen när vi klev av tåget så hade jag en väska men Jim hade ingen påse, kom vi på när vi hade gått en bit. Då var allt borta och Jims mamma fick ringa SL för att försöka få tillbaka allt som vi hade glömmt där. Men SL var som dom flesta redan känner till, inte till mycket hjälp och förjävligt otrevliga så vi fick inte tillbaka våra grejer! Det handlar liksom om ca 3000 kr.

Så när vi slutade skolan så stod Katta (Jims mamma) utanför skolan för att köra in oss till stan så vi kunde handla upp allt som försvann. Hon betalade en ny plattång (500 kr) och ALLT nytt smink som jag hade tappat (800 kr). Jag försökte få dom att inte köpa grejerna men dom hävdade " Det är Jim som tappade bort dom, klart vi ska köpa nya". Så otroligt snälla så det finns inte! Men det kändes lite jobbigt att börja plocka nesesär, underlagskräm, solpuder, läpp glans, rouge, ögonskuggor, mascara, eyeliner, ögonbrynspenna, rouge borste och massa mer trams. Men det var inte mycket att göra, så det var ju bara att ta cka och ta emot. Men det kändes jobbig herre gud jag menar 1300 kr för att Jim hade råkat tappa bort en påse. Sen så köpte hon ju nytt spel till Jim och jeansen ska han få snart...SÅ SNÄLL! Ett hjärta av guld i den där kvinnan <3

Nu ska jag plugga matte inför nationella proven imorgon. Matte A ska jag väl klara, men matte B blir en annan visa.

Längtar tills jag ska sminka mig imorgon :)

Nåväl...Daniella Claesson

Kommentarer
Postat av: emelie ahlskog

åh va snällt :) Du har hamnat i en gullig familj du! Glad för din skull, du är värd det bästa.

2006-12-05 @ 20:21:33
URL: http://ahlskog.blogg.se
Postat av: alexandra

duuu det var inte illa, vilken toppenfamilj! pontus familj är också toppen, älskar dom :)

2006-12-12 @ 21:10:00
URL: http://Alexandrar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback