Tisdag 1/4

Gud nu var det hur länge sen som helst sen jag bloggade och när jag skulle ta atg i det hela igår så visade det sig att bloggen inte funkade. Tydligen så uppgraderas hela blogg.se så det var ju bara att försöka på nytt idag. Håll i er nu för nu kommer en sumering av helgen. När skrev jag sist? Fredags? Tror det så kör en hel lördag,söndag,måndag och tisdag sumering då. Here we go!

Lördag: Vaknade väldans pigg. Längtade till jobbet eftersom det var en hel vecka sedan jag jobbade. Kom till jobbet och där stod Mia, jag som inte hade en aning om vem jag skulle jobba med blev positivt överaskad :) Dagen gick väldans fort. Den nya chefen kom in till Accent också och talade om att jag ska på jobbintervjuv nu på torsdag för det där jobbet ajg säkte. Ett steg närmare målet. Vid halv fyra var det dags för mig att åka hem och fixa mig inför kvällen. Nu stod det Olearys på schemat med STORA bokstäver! Klocklan sju var vi ett helt gäng hemma hos Tom (bilder kommer längre ner i detta inlägg) för att förfesta. Vi var ute i god tid nere på olearys, typ halv elva skulle jag tro. Vart en väldigt lyckad kväll vill jag lova. Tack alla inblandade!

Söndag: Dagen med stort D var här, min efterlängtade födelsedagspressent av mamma var äntligen kommen. Jag som trodde att jag skulle vara seg från kvällen/natten innan men icke sa nicke. Klockan tolv var jag i liljeholmen och mötte upp min kära mor. Vi åkte vidare in mot stockholm city för en hel dag med god mat och massa shopping. Poängen med den här dagen var att vi skulle gå en hel dag i stockholm, göra precis vad jag ville och mamma skulle betala och precis så vart det också. Började med att äta lunch buffe på en sushi/kinamat/mongolisk resturang. Fatta alla mina favvo rätter på ett och samma ställe och man fick äta så mycket man ville, trodde att jag drömde :) Efter det gick vi in på H&M trend där jag shoppade byxor och linne sen gick vi till Gina Tricot där jag hittade en fin kofta. Vi sprang även i massa olika butiker som har studentklänningar men vi bokade in en heldag fredag 25/4 då vi ska gå på jakt efter den perfekta klänningen i hela stockholm! Efter shoppingen så åkte vi hem till mamma på söder och då fick hon för sig att vi skulle gå på bio huxflux. Inte tackar man nej så vi sprang på södersgator fram till biografen och hann precis in till 27 dresses, en super bra film!!!!! Under filmens gång så kom vi på att vi var lite hungriga så efter filmen var det dags för middag på någon mysig liten resturang. Jag åt frutti de mare (skaldjurspasta), mumma! En hel dag helt enkelt, har nog aldrig haft så kul i stockholm som då. Tack för allt mamma <3 Juste har glömmt skriva en sak här i bloggen som är ganska viktig. För några dagar sedan skrev jag ett låååångt mejl till min lärare om hur dåligt jag mår just nu och att jag inte klarar av skolan på grund av min sjukdom och att jag har sökt den här tjänsten på wedins för jag känner att jag måste byta miljö för att klara av min sjukdom just nu. På kvällen i söndags så fick jag ett svars mejl där det stod att massa snälla saker och att jag inte skulle oroa mig. Hedan efter kommer jag att få jobba med skolarbeten hemma och bara komma in till skolan när det är prov och liknande. Vart så himla glad så nu kommer jag vara hemma ända tills studenten, och kunna jobba hela dagar mitt i veckorna på wedins och accent. Kom ihåg det nu Mia,Petra och Lena när ni läser det här!! Hehe :P Alltså vart söndagen ännu mera toppen!

Måndag: Sista dagen i den riktiga skolan kan man väl säga. Åkte in till 10.20 men det visade sig att läraren var sjuk så det var bara att vända. Pratade med Mia som behövde vabba,(?) vård av sjukt barn, halva dagen så jag fick åka in till jobbet 12.30-19.15. Jobbade med Lucia hela dagen och det gick toppen! Hon har också sökt den här tjänsten på skorna så det kommer bli tufft, tror nästan att jag tycker dom andra tjejerna förtjänar den mer men jag måste ju försöka åtmindstonde! :)

Tisdag: Ja nu sitter jag gär och bloggen funkar äntligen! Under dagen ska jag skriva klart en artikel till projektarbetet. MIn del handlar om skönhetsoperationer så jag funderar på att använda fakta ur Kvällsöppet med Ekdahl från i onsdags då det handlade om botox och massa roliga saker. Sen ska jag skriva en redovisning tills imorgon och efter det ska jag till sjukhuset och lämna massa prover. Längtar tills Jim kommer hem så jag får pussa på honom <3 Ha en trevlig dag allisammans för det ska jag minsan ha!

Puss Daniella


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback