Daniella tries do go skinny

Först och främst vill jag tacka Jello, Julia, Jim, Daniel, Rille, Adam och Tobbe för en toppen lördagkväll =) Hade hur mysigt som helst. Vart alldelles lagom mycket vin, lagom sent vilket resulterade i att jag mådde prima redan klockan sex på morgonen på söndagen när jag vaknade huxflux för tidigt. Tack allesammans!

Nu till huvudproblemet. Igårkväll tog jag ett snabbt hårinpackning-ansiktsmask-sofis mode-raka bennen- bad innan sex and the city började. Sådanna bad brukar göra att man känner sig pigg och fräsch men icke sa nicke. Det ända jag kunde tänka på när jag låg där var att jag och kände mig som en uppsvälld säl i ett förlitet utrymme samtidigt som jag tackade gudarna över att jag jobbade hela sommaren så jag slipper skutta runt på stranden och göra folk blinda. Sen kom jag på mig själv och fick tänka om. Varje månad sitter jag och klagar över min vikt och kropp utan att göra något åt det. Jag älskar mat och hatar motion och den ekvationen går inte riktigt ihop om man inte har mirakel gener och en sjuhelvetes förbränning. Det är dags att göra något drastiskt om jag någonsin ska uppnå min ideal vikt på 58 kg, det är alltså MINST 10 kg som ska bort från min kropp. MINST!!! (-herre gud väger hon såååå mycket sitter alla spinkiga lyckostar hemma och tänker. Ja, kära ni, jag väger MINST så mycket). Istället för att sitta och klaga måste jag ta tag i det hela. Hedanefter (?) ska jag köra barnmatsmetoden, blandat med varmakoppen. Om det funkar för Jennifer Aniston måste jag ändå göra ett försök innan jag ger upp drömmen om den snygga kroppen. Jag ska endast dricka vatten och kaffe. Endast äta barnmat (en burk ersätter en måltid) allternativt byta ut barnmaten mot en varmakoppen påse. Låter som ett lyckat koncept tycker jag. Och om jag blir hungrig får jag väl ta ett äpple eller något i den stilen. Jepp så får det bli. Det här har jag inte tänkt igenom noga alls, men så brukar det vara, lika bra att kasta sig in i det hela utan små tjaffs. Jag börjar efter lunch eftersom jag har med mig en jätte smarrig fiskgratäng i matlåda =) Wish me good luck - det behöver jag!


Nu ska jag fixa kaffe och sedan öppna butiken, om 8 minuter.
Puss Daniella

Kommentarer
Postat av: Sofie

Du är ju bara dum Daniella. Träna och ät nyttigare istället. Du vet att det är den enda vägen! ;)

2008-07-15 @ 10:55:47
Postat av: Daniella

Sofie: Haha men pröva måste man ju få göra :P Tänk om det är det ultimata för mig, jag har för mig att barnmat är gott till och med =)

2008-07-15 @ 15:43:08
Postat av: Sofie

Haha, du är rolig du. Men antagligen funkade det inte så bra.. med tanke på pizzan menar jag? ;)

2008-07-15 @ 22:05:23
URL: http://lesvin.blogg.se/
Postat av: Anette

Testa kött, fisk, kyckling, köttfärs m m med sås och sallad...

Ge fasen i potatis, ris, pasta alltså snabba kolhydrater.

Gick ner 4 kg på 3 veckor och var aldrig hungrig.

2008-07-15 @ 22:20:11
Postat av: Daniella

Sofie: Haha nej det gick¨åt pipsvängen =)

Anette: Jaa, jag ska prova det..efter suschin imorgon =)

2008-07-15 @ 22:31:09
Postat av: Jello

Du är en riktig knasboll!

Lördagen var iallafall toppen och jag gillar dig trots dina tokerier! <3

2008-07-16 @ 12:51:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback