Öland, Kalmar och Västevik på 24 timmar

Halloj alla trogna läsare!

Det vart en kort visit på Öland vill jag lova. Vi kom dit i torsdags (åkte en dag tidigare eftersom båda var lediga) var nere vid två tiden ungefär. Hade världens roligaste bil resa ner vill jag lova. Poppade massa bra musik och skrattade så jag höl på att kissa på mig. Väl i Borgholm hittade vi en mysig Camping. Dessvärre var det 25 års gräns men dom gjorde ett undantag så vi fick komma in. Man tackar :) Fälde upp tältet och kände redan då hur paniken kröp sakta men säkert inpå. Alla som känner mig och Jim vet att vi absolut inte är tält och camping människor men vi skulle lyckas. Vid sex tiden gick vi till en mysig resturang och åt gott. Efter det spelade vi minigolf, jag vann (enligt mig). Sen gick vi till Campingen igen och bestämde oss för att fiska eftersom fatt det nappar bättre på natten. Dessvärre hade vi inte tålamodet med oss och gick och la oss efter kanske en halv timmes fiske. hehe. Men somna fanns inte med på kartan, det var små läten och massa kryp överallt så tror att jag samanlagt som typ tre timmar den natten. När vi vaknade klockan nio på nästkommande dag så vaknade jag av skrik från Jim " öppna! Jag dör, jag får inte upp dragkedjan! Det är vaaaarmt!" hahaha sötnöten hade panik och kom inte ut ut tältet så jag fick komma till undsättning och släppa ut den stakaren, men en sak hade han rätt i och det var att det var sjukt varmt där inne. Vi hade såklart hittat den soligaste platsen också så det var som en bastu. Hur som helst så bestämde vi oss för att röra oss vidare i sommarSverige för att se så mycket som helst. Vi åkte in till Kalmar för att strosa runt, rikgit fin stad precis som Borgholm.Sen fick vi nys om en camping inne i västervik som tydligen skulle vara super mysig. Tänkte ge det här med campinglivet en andra chans, fast hyra stuga och skippa tältet. När vi paserar Kalmar börjar bilen krångla och rätt som det är stannar caren. Vi startar om bilen och då går det skit bra, vi rör oss in till närmsta verkstad för att kolla upp vad som var fel. Emissionssystemet eller liknande är det krångel i, fråga mig inte vad det betyder för det har jag ingen aning om. På verkstan sa han att han aldrig varit med om något liknande och att vi skulle klara oss hem till Södertälje utan problem (vi bestämde oss för att åka hem eftersom det inte är kul om vi fastnar i västervik och bilen dör). Vi åkte hem, bilen höll i två timmar sen dog den på motorvägen någonstans innan nyköping, Trafikplats Jönåker stod det på en skylt på andra sidan vägen. Det var bara för oss två att sätta oss i diket vid motorvägen ocg invänta bärgare som kom relativt fort, efter en timme. En trevlig bärgargubbe var det iaf som körde oss och bilen in till nyköpingsservice center. Så där står bilen och väntar på att bli lagad. Får förhoppningsvis hämta den på onsdag, får tyvärr ta moppen till jobbet på måndag. What to do liksom? Farmor och farfar kom iaf och hämtade oss i nyköping och körde hem oss och packningen. Så var det med den resan. Men mycket har vi varit med om =)

Ikväll blir det till att fira Lisa som fyller 21 på måndag, Congrats! Kul det ska bli att träffa alla tjejer ikväll <3

Nu ska jag leta kläder till kvällen.
Puss Daniella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback