Vilka hemska människor det finns därute

Måste bara berätta lite om min dag. Jobbade med Vivi, känns super roligt att det är vi två helt ensamma i butiken. Lär sig massor med nya grejer. Idag ringde jag min första flygskada =) Allt är så toppen. Nu känns det som att vi har kommit igång igen. Jim trivs super bra på sitt  nya jobb och med sin nya chef, innan Jim kom ner på stan idag för att möte upp mig hade han och Jean Phillip spelat x-box hemma hos honom, känns så skönt, är så stolt över min älskling <3

Något hemskt hände idag dock. Idag vid halv sju (slutade sex men stannade ett tag på jobbet) kom det in en liten kille, max tio år gammal som ställde sin cyckel mot väskorna. Vivi ropade på mig så jag skulle flyta på den. När jag går ner mot dörrarna så gömmer sig den lilla killen men efter ett tag tar han sig mod till och gick fram till kassan där jag och vivi väntade. Han brast ut i tårar och talade om att en kille hade cycklat efter honom och börjat bråka med honom så nu vågade han inte gå hem. Han bodde på stan så det var inte så att en slarvig mamma hade låtit sin ensamme son åka till stan själv, han var bara ute och lekte. Vi frågade honom om han kunde sitt hem nummer men det kunde han inte så vi bestämde oss för att larma på vakterna som kom efter en stund. Mattias tog hand om pojken och det visade sig när han pratade med lillkillen att den äldra mannen som "jagat" honom hade sagt åt honom att följe med honom hem och då hade han blivit rädd och sprungit in till oss. Vilken äckel gubbe som ska lura hem en liten pojke. Tur att han var så modig och kom in till oss. Mattias ringde iaf polisen som efter en stund kom och körde hem honom och sen såg vi polisbilar åka runt i stan för att hitta honom. Vivi kunde ge ett litet signaliment på gubben. Hemskt iaf, men känns skönt att vi gjorde en god gärning. Vilka hemska människor det finns där ute!

Nu ska jag lugna ner mig innan jag brister och börjar skrika, ska lägga mig i badet.
Puss Daniella

p.s Älskling jag vill till maldiverna. Tre veckor där på vår bröllopsresa?


Kommentarer
Postat av: Jello

Stackars pojke! Världen vimlar av sjuka människor. Man lär väl bli hysterisk den dan man får egna barn....

2008-07-20 @ 08:27:03
Postat av: Daniella

Jello: Ja, det är helt sjukt :O

2008-07-20 @ 10:47:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback