Allting, allting är nästan perfekt

Det som vore den sista pusselbiten nu är en liten hund. "Varför ska ni stressa med allt för?" "Snart har ni gjort allt, det är bara barn och giftemål kvar" "När ni är 30, vad ska ni längta efter då?" säger en del. Men om allt känns så jävla bra varför ska vi gå runt och trampa och invänta att vi fyller 25 för då minsann är det okej att skaffa hund, hus och volvo. Om allt känns lika bra just nu, i detta tillfälle, varför ska vi då vänta i x antal år då allt fortfarande känns exakt lika bra. Låt oss leva,låt oss njuta, låt och chansa lite för att vinna. Vi kommer vara tillsammans hela livet, vi vet det. Vi stressar inte - vi lever vårat liv tillsammans. Vi lever det livet vi vill leva. Katter, förlovning, lägenhet och otroligt mycket kärlek. Alla som är fulle med det här skitsnacket är bara avis. "Va ska ni längta efter sen" tjatet är ju bara skitsnack, när vi är 30 och allt är klappat och klart ja då mina vänner, då ska vi bara njuta! Man kan inte planera saker utefter att allt ska skita sig i ett förhållande. Vissa vill inte skaffa djur, för tänk om det tar slut. Varför skulle de ta slut? Satsa helhjärtat på ditt förhållande. Är du kär, lycklig och glad? Bygg på det som redan finns där då. Skaffa er ett eget liv, det livet just ni vill leva. Man kan inte ha inställningen att det kommer ändå ta slut om tre eller 20 år. Då kommer du aldrig att hitta den rätta. Kom igen va fan. Kärlek är för stort för att gå miste om.

Jim och jag har bestämt att vi får välja varsin hund. Vi börjar med min. Jag vill ha en liten hund, en snäll hund, en hund som ser ut som en fralla och låter roligt när den andas. Jag vill ha en mops eller en fransk bulldog. Jims hund köper vi när vi har ett hus med tomt eftersom han vill ha en stor hund. Det känns också lättare att börja med en liten, lätt skött hund. En hund som inte vill springa maraton varje promenad. Vi är redo...

Kommentarer
Postat av: Suneeta

Hej. Vad roligt med en hund!! =) Själv har jag en Leonberger. Dom är lika stora som han Båtsman i saltkråkan, hehe.

Det är en valp på 4 månader, som jag har! Chanel heter den. Vi har en hemsida så kika gärna in där om du vill!!



Lycka till med erat hundköp, ni lär inte ångra er.



//Suneeta

2008-10-01 @ 18:59:08
URL: http://lifeofsuneeta.cybersite.se
Postat av: Daniella

Åh gud va sött! Måste kolla in. Först måste vi läsa om hundraserna så vi är räskra på att vi väljer rätt. Ett stort steg men gud va jag längtar =)

2008-10-01 @ 20:15:50
URL: http://daniellaclaesson.blogg.se/
Postat av: Suneeta igen

Japp det är bra att ni ska läsa på ordentligt!

Just nu går jag på valpkurs med min hund, och kursledaren där är uppfödare av Mops. =) Hon hade med sig den, vid första kurstillfället. Och gud så söt den var!!! Så dom är jättefina och gulliga.



Men som sagt, lycka till.

2008-10-02 @ 10:28:43
URL: http://lifeofsuneeta.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback