Hösten närmar sig

Jag brukar alltid lyckas plantera någon slags panikångest i mig när vi närmar oss mot hösten och mörkret. Men just detta år längtar jag faktiskt lite till höst och vinter, fråga mig inte vad som är skilnaden från förgående år men så är det i alla fall. Hux flux! Så mysigt att sitta här hemma, lyssna på Lars Winnerbäcks lugna låtar, tända massa ljus, dricka tee, ha Jim bredvid sig i soffan som kliar mig på ryggen och på golvet leker våra små kattungar. Dessutom är det ett plus att det blir mörkt ute redan vid sju tiden, ännu en anledning till att tända ljus. Vi använder oss aldrig av element utan kör på massa tända ljus istället, gud så ekonomiskt. Nej jag riktigt känner hur jag längtar efter att få börja använda mina nyinköpta stövlar. Ta fram min nya rosa halsduk, vantar och min mössa. Dessvärre har jag en skit ful jacka att ha till vintern men vad gör de om hundra år? Fjäll räven är ju varma i alla fall, får tänka så. Nej nu ska jag tappa upp ett bad och läsa Sofis mode och bara njuta av livet. Gud va jag känner mig fulländad just i detta tillfälle - kan vi stanna här?

Puss Daniella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback