Vilken start på morgonen!

Vaknade klockan sju imorse av att klockan ringde. Fy sjutton va tidigt! Det blev inge varmt vatten med citron eftersom jag var så himla nervös inför sjukhusbesöket att jag inte fick i mig något alls. Väl på sjukan så börjades det med blodprov, gick relativt bra eftersom sjuksköterskan bara behövde gräva runt i min arm typ tre minuter innan blodet ville börja sipra ut. Skönt, 1 del avklarad av 3. Efter det var det bara att vända rumpan till så hon fick sticka mig - trodde jag ja! Nej men då ska hon ta sprutan i höft/ryggslutet för där sitter den största muskeln. Hjärtat börade klappa dubbelt så fort. Sticket var inte så farligt men fy satan va ont det gjorde när hon börjar spruta i grejset som var i sprutan. Inte riktigt lika illa som kortison spruta. Ingen människa som inte har tagit kortison spruta rakt i en led kan någonsin föreställa sig hur fruktansvärt ont det gör när hela skiten expanderar ut i lederna. Efter fem minuter så var sprutan klar i allafall. Jim som satt och höll mig i handen under hela prociduren viska efter en stund - Du blödde massor när hon tog ut sprutan, gud va duktig du är! Nu var den delen också avklarad. 2 av 3! Sen var det bara att traska ut till väntrummet och vänta i 30 minuter för sen var det dags för ännu ett prov. Det är så roligt att vara på reumatolog avdelningar för det är alltid jag, 19 år, och alla tanter, 60+. Jag har lyckats dra på mig en riktig gammling sjukdom. Tänk när jag blir äldre och får sitta i rullstol, Jimpa kommer ha så kul med mig, skrämmas och köra fort i nedförsbackar. Jag kommer vara mest skraj för att han ska råka tappa mig =) Måste tänka positivt, sjukdomen försvinner inte för att jag deppar ihop. Nåja nog om de. Sista blodprovet var nog det värsta. Stakars sköterska som stack mig typ tre gånger i varje arm utan att få ut en droppe blod så tillslut gav hon upp och tillkallade någon annan sköterska som lyckades på sitt andra försök. Inte konstigt att jag är rädd för sånt här! Tillslut lyckades allt och alla delar var klara. Yes 3 av 3!

På vägen hem sa Jimpa att han skulle belöna mig genom en god frukost på donken. - Men hallå jag detoxar ju! Så han köpte frulle till sig själv den enda nöjet jag fick ut av de hela var att plocka bort saltgurkan ur hans cheesburgare. Men inte klagar jag för det för vid ett tiden var det dags för min lunch, första målet denna dag. En fruktsallad och ett glas vatten =) Mums! Glömde desvärre att fota som njag lovade med alla vet ju hur en fruktsallad ser ut så va fasiken skiter i de. Ikväll blir det sallad till middag + ett core pass. Skönt!


Puss Daniella



Haha gillar emelies mun när jag "pussar" henne =)

Kommentarer
Postat av: Emelie, hon med munnen

hahahaha fan va chockad jag blev! SNYGG

2008-09-09 @ 17:56:38
Postat av: Daniella

Haha jaa visst är den het =) Först fattade jag inte vad de var när jag såg bilden. hahaha

2008-09-09 @ 18:05:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback