21/4-09

Vilken morgon!
Mamma ringde vid åtta tiden, jag ignorerade såklart telefonsamtalet eftersom jag var för trött för att svara. Jag ringde upp vid tio när jag var lagom pigg. "Nu sätter du på dig mjukiskläder, dricker ett glas proviva och går ut och går 8000 steg".  Först protesterade jag men jag lät mig övertalas. Perfekt tänkte jag då kan jag gå våran långis runda som jag och jim brukar ta med jum-jum på kvällarna. Den brukar vi gå på cirka 45 minuter så det borde väl gå ann. Mamma trodde att 8000 steg skulle vara lite mindre än en timme så det var klappat och klart. Jag gjorde som hon sa och tog jum-jum i högsta hugg. Fort gick jag, väldigt fort visade det sig. Våran 45 minuters runda hade jag gått på 20 minuter och hade bara kommit upp i 2000 steg. Jaha nu då tänkte? Så jag plusade på våran andra långis runda som är lite längre. Gick bort till högloft där vi bodde när jag var liten. Men inte hjälpte de. 50 minuters RASK promenad gav endast 6000 steg. Halvdöd och anfådd ringde jag mamma i panik. Vart ska jag gå nu då? Både jag och jum-jum var helt slut. "Men oj, den borde vara uppe i mer steg. Har du kollat så den fungerar?" Är detta ett skämt, har jag små sprungit i 50 minuter för att komma upp i 8000 steg så funkar inte stegräknaren. Hon var i alla fall nöjd med mitt resultat så jag fick order att promenera hem och äta två knäckemackor och dricka en kopp tee. Mamma hjälpte mig även med lunch tips som jag tydligen ska äta klockan ett. Wookade grönsaker tänkte jag men jag var tydligen tvungen att ha med protein. Får strimla i en kyckling. "Du kan gå ner 10 kg på sex veckor, KOM IGEN NU!" Peppade hon mig. Sen skulle jag vara lite mallig och sa att jag skulle cyckla i 20 minuter innan mitt situps träningspass ikväll. "Daniella, du måste cyckla 45 minuter för att de ska ge något" Jaha, okej bossen. Kommer vara helt slut, men det är de värt. Jag ska klara det denna gång. Nu har jag Mamma, Emelie och Jim som hjälper mig. Jag ska lyckas! Och med mamma, a.k.a mini hitler, som tränare och kostråd så kommer de gå fint. Den enda person som jag tveckar på är mig själv. Kom igen nu Daniella, kom igen!!!!!

Hörs senare
Daniella


p.s mamma sa så där i morse för att jag ringde och tjurade i örat på henne igår kväll och sa att jag inte ville vara tjock utan vara fin. Speciellt till bulgarien. Hon tjatade på om "du är redan fin daniella" (precis som emelie sa när jag pratade med henne igår kväll <3 ). Ville bara tilllägga det så ni inte trodde att min mamma tycker att jag är ett fetto som måste banta. Jag har bett om det här ;)


en trött Daniella efter träning. Fejjan får ni inte se!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback