Vad ska jag göra med mitt liv?

Under dom senaste veckorna har jag funderat väldigt mycket över vad jag vill göra i mitt liv. Vill jag gå runt och vänta på att det kommer mer timmar på Accent eller att någon, mot förmodan, slutar? Vill jag söka andra jobb som jag igentligen inte vill arbeta med bara för att öka inkomsten? Eller vill jag börja plugga? Dom senaste dagarna har jag kollat runt på olika högskolor för att få lite information om vad som verkligen finns där ut. Men är jag redo, mogen nog och kommer jag verkligen orka med att plugga? Om jag ger mig in i pluggstadiet så vill jag göra det hel hjärtat, inte ångra mig efter ett år och börja skolka och bara slappa. Det är bara idiotiskt. Ta platsen från någon annan som kanske vill det här dubbelt så mycket som jag vill så ska jag gå där och göra det halvdant. Gud så taskigt! Hatar dom som skolkar! Då kan man ge platsen till någon som verkligen vill plugga, verkligen vill bli något stort. När det gäller vad jag ska plugga till har jag två starka kandidater. Vetrinär eller mäklare. Usch va jobbigt att känna så här, ibland vill jag bara åka på en räkmacka genom livet men det är inte rätt. Nej jag måste nog fundera lite till och leta vidare efter info. Kom gärna med tips och råd, behöver er!

Puss Daniella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback