Fy fan!

Människor alltså! Jag förstår mig inte på vissa människor ibland. Folk har så jävla svårt att ställa upp för andra, speciellt om det är någon medmänniska man inte känner. Jag och Jim åkte från Viksberg där vi hämtat Jum-Jum. På raksträckan ser vi en bil som kört av vägen och ligger i diket nästintill upp och ner vänd. Utanför bilen står tre stycken chokade killar, skulle tippa på att dom var i 18 års åldern och precis tagit körkort. Vi paserar bilen, tänker "varför stannade vi inte?" och vänder på närmsta ställe för att åka tillbaka och hjälpa killarna. När vi kommer dit har ytterligare en bil stannat, troligen en fotbolls tränare till killarna eller liknande - någon dom kände. Vi hjälps åt och försöker få upp bilen som ligger kvar i diket. Jag försöker kolla så killarna är okej osv eftersom jag inte kan bidra så mycket i styrka. Undertiden vi står där passerar ett trettiotal bilar, utan att stanna och kolla så allt är okej. Visst, dom ser att vi står där och hjälper till men en till hand hade ju inte skadat. Killarna talade om att det tog lång tid innan någon ens stannade, vi var dom första, många hade glott och åkt vidare. Tänk dig själv i den situationen. Du står där med din bil som ligger i diket och ingen stannar. Vafan asså, seriöst. Att folk har viktigare saker för sig är bara skit snack, lata är vad dom är. Tänk om dom var skadade när dom satt där i bilen? Halv döda? Och folk åker bara förbi för att Idol snart börjar på tv.

Nu har Jim och jag gjort dagens goda gärning. Ska göra MINST en god gärning varje dag! Tror man blir en bättre männsika.

NU ska jag kolla på Idol, efter att vi har hjälpt till!
Daniella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback