9/3-10

God morgon!

Det smyger runt en lokatt här i trakterna. Den visade sig sist i lördags och har l'mnat massa spår efter sig. I natt vaknade jag, jim, charlie och sigge samtidigt av ett väldigt konstigt läte precis utanför dörren. Förstår ni att hjärtat hoppade till ett extra slag? Vi kollade ut genom fönstret och såg absolut ingenting. Jag väntade mig ett stort lodjur med enorma toffsar på öronen men nej, niet, nada. Vi kom på att vi belvde kissa och för att göra detta måste vi lämna vårat lilla hus och gå in till det stora huset där toan finns. Vi bankade i dörren, skramlde med nycklarna och tog med oss en hammare ut i fall att liksom. Vi tog mod till oss och klev utanför dörren. Vad ser vi där? Jo lilla Hamilton som sitter och kurrar och vill bli uppburen. Vart fan är den stora läskiga lokatten tänkte jag? Måste säga att jag drog en lättande suck när jag plockade upp honom och bar han in till köket och gav honom massa med mat bara för att han var så söt. Efter kisseriet så gick vi lätta som fjädrar in till oss igen och somnade som barnungar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback